FB, TWITTER,BLOGSPOT ICON









Thursday, March 27, 2014

Sentap Menyentap.

Salam.

Sempena Bookerville yg lalu iolls jmpa someone. tp entry kali ni skip dulu pasal tu..tgok lah bila lagi free dan berkesempatan untuk menulis.

Hurm. Sentap. Definisi : bile kite rase *ouch*. (boleh ke diterima pakai oleh DBP nih).
cumey pulak SRK nih :3

 I dun know why tapi mmg benda2 yg sentap nih mmg paling berkesan . yang akan meninggalkan bekas. yang kita akan ingat. sebabnya sentap tu rasa peritnya kat hati. So, bile dah berkait ngan hati,hati mmg elemen yang paling kuat reaction .(lol.bhsa sains gilooos.padahal budak FEP je pon).

Nak dijadikan cerita elemen sentap menyentap nih sgt lah berkesan dalam mengubah aku utk jadi baik dan lebih baik. (konfidengg baekk je aku nih). So,sape nak dkwah aku tu,boleh la apply ayat2 sentap BUKAN nya ayat nak cari pasal yer. Ada beza yer.

Kebaikan sentap. lol. skema dtg. My fwenzz said kalau kita rase sentap bile org nasihat kita,bersyukur lah kerana kita masih ada IMAN. (selingan. *aku teringat ayat kat skolah dulu2. selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W kerana berkat penat lelah,perih jerih baginda ,harini kita masih dapat menikmati 2 nikmat yg terbesar dan teragung iaitu nikmat IMAN DAN ISLAM.) (btol ke? ni ingat ke ta hingat nih.muehehehe :3)

So,aku nak suggest lah sape yang nak berubah tu kan(sbb dah mmg fitrah kita utk kmbali kepada kebaikan) dan dia rasa nak cuba dkwah style sentap menyentap nih..boleh beli buku Ust Pahrol Mohd Juoi. Beduk diKetuk dan Angguk Geleng. Sgt santai dan rilekss..smbil baring2,khusyuk korang baca ta sedar pon dah half. sbb ust suka pakai kisah2 utk menyentappkan korangg.(*haish.kena mintak komisen ngan ust ni kalau jualan meningkat. budak FEP :3.bjet blog ramai sgt org bace.biarlah..nak acah acah jadi mcm Dena Bahrin n Fatin Liyana)


Dikesempatan ini juga,aku nak promote satu lagi buku.buku yg korang wajib baca jugak n miliki ,pengurusan jenazah. SGT PENTING. korang kan anak2 yg soleh dan solehah,jadi seeloknya biarlah kita yg urus jenazah parents kita. Aib pon terjaga. Buku aku nak rekemen adalah . "Panduan lengkap dan Bergambar Pengurusan Jenazah by,amir muttakin." wehh..senang je nak paham. dr A-Z dia ajar. ada gmbar siap takot ta paham.

So,disini aku lampirkan beberapa video Ust Don yg menyebabkan aku boleh beli buku nih. yg fes video uh konsep sentap habes.:




Smoga aku bantu sape2 yg dalam perjalanan untuk kembali kepada fitrah.dan xtra hadiah dr aku. susahnya nak berubah kerana hati keras. knape hati keras?

Smoga mungkin selama setengah jam korang  spend utk baca entry aku kali ni(termasuk tengok video),mengalir pahala2 utk korang yg menjadi aset ke syurga Allah. amin.





No comments:

Post a Comment