FB, TWITTER,BLOGSPOT ICON









Wednesday, March 12, 2014

Kesayangan Rasulullah

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

This week,FEP ade EMACC Festival (Economics,Management and Accounting Festival) and for today kteorg ad lawatan dari Rumah Kebajikan Al-Kausar. Cumey sgt adik2. So,first2 mestilah ice breaking kan..fasi pon skali kene cari "fasi-mate" . Kiteorg diberikan serpihan kertas n cari lah partner utk form grup.n guess what? I dapat same grup with my ruuumiiieee.. Jdoh Panjang..

yg belah atas tu yg adik2 punya.yg belah bawah yang my rumie n I lah of kos :)

So,pendekkan cite. Time sesi suai kenal. Daku memang sebak..tapi saje bajet tough depan adik2. Dalam satu grup ade 5 org adik2 yg kteorg dapat. 4 laki and seorang pompuan. So masing2 dengan latar belakang berbeza. Dalam grup uh ade adik bradik. Tapi muka SEYES lain..nnti korang nilai. Abg dia jawab  bile org tnya asal muka ta sama.. Dia jawab " DIA(adik) lahir tahun baru cina,saya lahir tahun baru melayu(aidilfitri sbnarnya yg dia nak mksdkan)" LOL.

yg adik bradik yg dua kat belakang.  Lain kan muka dyeorg. Btw.dyeorg terengganuanzzz!


Rata2 ade mak lagi cuma tada bapak..or ad bpak tapi tade mak.ade yg bercerai berai.. ad jugak yang dua2 tada dah.. But at least dyeorg dtg ke Rumah Kebajikan tu..kaum keluarga yg hntar..samada mak cik pak cik dsb. BUT berbeza ceritanya dgn seorg budak kecil nih. Nama dia Haziq(bukan nama sebenar). Pengerusi tu jumpa dia kat kilang haram di Balakong..kerja dia angkat besi. Sehari upah dia RM1. tangan dia kasaq bak hang!. And bile aku tnya berapa adik bradik dia..dia cakap:sorang.abg ke kakak? kucing jawabnya. weh!sumpah nak nanges.cpt touching kan..dia ta ingat pon besday dia.ta kenal mak ayah. Eja nama dia pon dia ta tau.sbb tu pggl haziq jerhh.Dia keje ngan taukey cina n gaya ckp mmg langsi hbes la.. *budak2 laen lah cite..waktu awal2 dia dtg rumah bakti.time taaruf. dia ckp lu gua der*. den Pengerusi didik lah dia. Mmg kagum sgt dgn Pengerusi ni which is Ayahanda dyeorg.teringin sgt nak jmpa..Alhamdulillah berkat ada org yg lapor,so dapatlah dia tinggal dengan lebih selesa di Rumah Bakti tu.

Dan aku rasa sgt sentap lah..sbb kebelakangan ni daku MALAS SGT belajar n pada asalnya aku nak jadi fasi ni pon sbb nak skip kelas akaun yg BANYAK sgt tutorial.. So,aku macam tersedar dari lamunan. Aku ta boleh malas. Ade ramai lagi org perlukan aku. Tgok adik2 nih. ramai lagi sebaya mereka yg ta terjamin hidupnya. Aku kena tolong. Kalau ta skrg mgkin suatu hari nanti.

At the same time jgk,aku rndu parents aku... huuuuuuuu... alhamdulillah.. mak ayah aku masih jaga aku kala susah mahupun senang.. WArghhhhhh..tiket ke terengganu satu pehlis....banjir jgak kat sni nnti..

Den,proceed kpda next xtvt.kteorg buad pertandingan melukis.. Lukiskan cita-cita mereka. Msg2 penuh dengan impian yang bersinar..( ttbe lagu yuna berkumandang *SHine UR Way*). hahah. ada nak jadi polis,doktor bedah, pemain bola n Taukey Besi. adik haziq sebenarnya lukis polis.tapi ad sorang kakak tu sketch ironman..dia mintak kat akak tu lukisan tu memandangkan dia sgt minat dengan Besi kan.. SO, taukey besi to be!


Lepas tu kteorg bwk dyeorg keliling ukm nihhhh.. dah ngantuk mata =.= nak off dah ni.Lastly, nak mintak tolong doakan kejayaan adik2 nie. ok.arigatouu..

2 comments: