FB, TWITTER,BLOGSPOT ICON









Tuesday, March 4, 2014

1,2,3,4,5,... SUKA

*krik* *kriK*
Mesti ta dpt tgkap pon nak ckap sal ape kan..tayah teka lahhh...kalau teka pon salah buad malu diri je. (tapi sape yg ad inisiatif nak teka tu baguihhhhh...saya bg 4 bntg !). So harini post berdasarkan kajian yg telah dibuad oleh diriku terhadap seorg responden iaitu aku yg memakan masa spjng aku hidup. = =' (mesti korang buad muka kan??) 

Berdasarkan kajian aku,ape yg dibuad berulang kali akan melahirkan rasa suka walaupun pada awalnya ta suka. Contoh eh. ini contoh dari kisah benar. pada awalnya,kite rasa orang tu ta hensem pon.ta mnarik pon.tapi dah hari2 duk ngadap muka dia rasa macam hensem pulak. macam mnarik pulak. mcm jihyo ngan gary lah.
LOL.
nmpak ta aku buad kajian tu..siap bagi bukti lagii..ta cukup strong?? nahhh ambik kau!

cukup jelas bukti???


Lagi satu apa yang dibuad berulang kali ni akan lekat kat ingatan eh.contoh mudah lagu. hari2 duk dengar lagu Siti Khadijahh..so,automatically tnpa dipinta kita akan dgr lagu tu brkumandang time kite duk chillex. mcm aku lah time exam..trtibe je ternyanyi lagu siti khadijah tu sbb time study week duk dgr lagu tu je..

So,mggunakan teori ini daku rasa eloklah kite ambil ksmpatan untuk pratik dlm life kite... cth..belajar..ulg byk kali topik ta paham..t ingat lahhhhh.. 

AND yang ni aku nak tekankan.Zikir. biasakan diri ngan zikir..cuba satu minggu tu halwa telinga kite zikir je..konpem pastu tayah dgr dah. hati automatically play zikir tu... ta susah..after all saham untuk kita jugak..

Tengok ape Ibn al-Qayyim kate :


okeh.sampai situ saje uollls..bye2.

No comments:

Post a Comment