FB, TWITTER,BLOGSPOT ICON









Friday, April 25, 2014

WAHAI IMAN,bertahanlah !

Salam.

Dalam ksibukan diri menjadi pelajar.kawan2 ta pernah sekali pon dilupakan. tittle " kaunselor" seolah-olah melekat dr zaman bgku skolah lagi dan mencapai puncak ke'femes'an time mtrik. Ngan pensyarah skali pggl aku kaunselor.. alhamdulillah. namun hari ni aku pandang,panggilan telefon yg aku terima dari seorang sahabat hari ini tidak lain tidak bukan mungkin teguran buad aku juga yg leka .

"Macam mane nih tengg?? Aku teroks skrg".. Allahu..jujur aku pon sentap jugak. sbb aku sedar kebelakangan ini aku pun turut terleka. Allah masih sayangkan aku,kamu dan semua yg msh sedar bahawa kita mlakukan ksilapan dan ada perasaaan utk berubah. Untuk kesedaran itu,maka ucaplah alhamdulillah..masih ada iman dalam hati. Namun iman itu TENAT dan perlu DIUBAT.

Bukan mudah melawan arus. Silap2 diri yg akn terjerumus.Utk kawan yg rasakan iman kering,rohani sengsara.. usrah tiada utk mmbantu maka muhasabah diri adalah jalan yg terbaik. MUDAH. youtube ada. cari video yg mmpu mengalirkan air mata kita. Kalau kita yg tak berusaha utk ubah diri kita,sape yg kita nak harapkan???


Sebenarnya lari dari Fitrah tidak pernah membawa kepada kebahagiann malah ketidaktenangan pula yg dirasakan. Maka,ambil masa utk luahkan semuanya kepada Sang Pencipta. Hati ini milikNya. maka pohon lah Pemiliknya untuk berikan ketenangan kepada hati ini.TAhajud. susah nak bangun? jika kita sungguh2 nak luahkan rasa,nak mengadu dengan Allah, mana mungkin Allah akan tolak kedatangan hambaNYa itu. Pasti Dia akan menolongmu. YAkin !



Dari kejauhan ,ku doakan sahabat2 tabah dan cekal menghadapi mehnah dan tribulasi. Pahitnya di Dunia kerana Manisnya di Syurga. Moga berjumpa di Jannah!




3 comments: