FB, TWITTER,BLOGSPOT ICON









Tuesday, April 8, 2014

Remaja Dan Cinta

Salam uolss..
remaja dan cinta 




Harini nak emotional skit lahh..haha.kasi can lahh..Dewasa ini, *terkuaq skema*.lol. hmm. Kalau hari ni kita tengok tjuk paper “ Lagi bayi dibuang ditemui”. Apa reaksi kita? Selak muka surat lain? Or hmmm.. dah jemu dengar. Well today.  I as one of the remaja mention above ingin menyingkap permasalahan yang berlaku pada hari ini.. Bukannya nak back-up my generation tapi lihatlah persekitaran harini. I mean suasana kehidupan kita hari ini. Bayangkan bukak TV,ta habes2 drama cinta-cintun, bukak radio pon dengar lagu cinta,bukak tenet pon dgar pasal artis bercinta.novel cinta berlambak2. Bukak fb,twitter sume status cinta.Program mencari cinta,pertandingan  cinta  dsb.Cinta sana dan sini . Smpai satu saat aku rasa mungkin tujuan hidup kita adalah hanya  untuk mencari cinta mungkin. Which is 100% wronggggg!! Malas lah aku nak bersyarah agama kat entry ni..lain kali aku berleter yer pasal tu. Aku rasa ramai lah antara kita yang dah keliru tentang tujuan hidup,tujuan kita diciptakan termasuklah aku.

 Well aku mungkin lah hanya mmpu bercakap di blog yg ntah ada org tgok ke tak. But at least aku ad effort nak mympaikan. Aku rasa pihak bertanggungjawab, I mean the government, mass media and so on please stop doing so. Jgn duk curah2kan sgt ilmu cinta kat  masyarakat. Ta membina langsung  dalam membentuk tamadun. Mesti aku dikecam oleh org2 tegar dalam industri hiburan. Mesti ckp..dah genre cinta yang dimahukan oleh masyarakat. Kita ikut market jehhh…lol.==’ smpai bilerrr???Haishhhh.  Aku dah muak dah ngan cinta.. dah terlebey faham dah pasal cinta ni. Dah2 lah merangsang aku dengan segala benda berkaitan cinta. 

 Cuba lah tekankan pula isu kekeluargaan, persahabatan, kejiranan and so on.. barulah aman damai skit masyrakat. Tada yg buang mak ayah, yg bermasam muka ngan jiran, yang tikam belakang kawan. Or kalau dah common  sgt all those issue, buad lah rancangan macam running man tu.. hahha.bukannya nya bias tapi sekurang2nya lagi okey lahhhh dariii cerita CINTA memanjang. Boley promote Negara sendiri pulak tu. Income untuk Negara. Well maybe budak FEPIANZZZZ jer piker macam aku. Or maybe ak sorang je yang pk mcm ni. Suka hati lah. Korang ta khatam lagii ke ilmu cinta?? Kalau rasa ta cukup sangat. Aku ade bbrape buku yang nak syorkan lah. 1. The Great Husband (Muhammad S.A.W) 2. The Great Wife ( Aisyah r.a) and the best of the best : Al-Quran Al-Karim.. korang singkaplah.mcm2 cinta ade kat dalam..kayanya korang dengan kasih sayang dari pencipta dan rasul :’)

gmbar i google je. buku ade kat u.skrg kat umah,so ta snap lg.

kalau korang beli 2 buku nih.korang akan perasan gmbar kat bawah buku tu bersmbung. omey je ^.^

aku syorkan buku ni bukan galakkan korang bercinta ke hape. just nak bagi medium yg betol kalau korang belom cukup sgt ngan ilmu cinta. sekian wasalam.







No comments:

Post a Comment